”En shoppingupplevelse som bygger på skattjakt”. Lågprisinriktade koncernen ser potential för tusentals nya butiker.
Circle K inleder en storsatsning för att möta förändrade behov och köpmönster. Men gör det med en ny typ av flaggskepp med ”extra allt”.
Kedjan sparar miljoner plastenheter med förpackningsfri utlämning av click & collect.
Hushållens pressade ekonomi och en ökad miljömedvetenhet har gett second hand ett uppsving.
Kicks har slutat retuschera allt egenproducerat bild- och filmmaterial. Man vill motverka orealistiska och osunda skönhetsideal.
Nyligen berättade vi om en second hand-butiks satsning i stadskärnan. Nu väljer även en av de äldsta återbruks-butikerna att satsa i city.
Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.
Nu rullas ett större hybridprojekt ut inom Axfood. Ett antal butiker ska erbjuda lösning med obemannade öppettider.
Canada Goose lanserar en plattform för återbruk av sina produkter. Ambitionen är att ge dem en andra, tredje och fjärde livstid.
Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.