Produktens historia synlig via blockchain

Produktens historia synlig via blockchain

En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.

Konsumentens state of mind våren 2022

Konsumentens state of mind våren 2022

Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.

Ultrasnabb leverans från Søstrene Grene

Ultrasnabb leverans från Søstrene Grene

Satsningen är företagets första digitala initiativ som involverar enskilda butiker direkt. För Wolt är det ett steg på resan mot ett digitalt köpcentrum.

Hållbar konsumtion i framtidens butik

Hållbar konsumtion i framtidens butik

Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.

10 tunga trender i Post Corona Retail

10 tunga trender i Post Corona Retail

Detaljhandelns fundament byggs om, värderingar har påverkats och beteenden förändrats. Här är tio trender du bör ha koll på i Post Corona Retail.

Wolt Market öppnar sin första butik i Sverige

Wolt Market öppnar sin första butik i Sverige

Nu öppnar Wolt Market sin första butik i Sverige. Via denna kan boende i området få tillgång till fler än 2 500 produkter, med leverans direkt till dörren.

Kassalöst och robotleverans på universitetet

Kassalöst och robotleverans på universitetet

En storsatsning ska pånyttföda kundupplevelsen på campus. Detta med automatiska kassalösa butiker, high tech-automater och robotleveranser.

Digital Twins effektiviserar kedjans butiker

Digital Twins effektiviserar kedjans butiker

Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.