Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Foodora market öppnar fler butiker. Ultrasnabba leveranser med nya snabbfotade aktörer är en företeelse som växer mycket snabbt just nu.
Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
Sedan utbrottet av pandemin har många svenskar blivit mer priskänsliga – och man spenderar mer tid vid butikshyllorna.
De förarlösa leveranserna testas nu på ännu en europeisk marknad. Ambitionen är att skapa snabbare och mer hållbara transporter.
Amazon Go och Starbucks har öppnat butik tillsammans där man kombinerar BOPIS och Just Walk Out-tekniken.
I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.
Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
Bristen på varor är en av bakomvarande anledningar. Hybridshoppingen kommer bli ännu mer dominerande i årets julhandel.
Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.