Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
One-stop-shopping fick just en ny innebörd. Kedjans kunder köpa bitcoin i utvalda butiker.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Digitaliseringen accelererar inom detaljhandeln och retail. Här är tre techbaserade företeelser som är väl värda att hålla koll på.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Stadium siktar med sin nya marknadsplats på att bli den naturliga destinationen för sport och sportmode.
Ikea rullar ut ett nytt sätta att registrera sina varor via kedjans mobilapp.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.