Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.
Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
Gamla värderingsmodeller tappar sin relevans. Här är tre tunga faktorer i den fygitala butikens nya matematik.
Klassiska varuhuset lyfter in trädgården i butiken med en kreativ sortimentsmix och unika produkter.
Amazon har nu öppnat en fullstor butik med Just Walk Out-teknik. De första reaktionerna är mycket positiva.
E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.