Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.
Nya beteenden, förväntningar och ekonomiska förutsättningar. Här är åtta trender som formar den framtida dagligvaruhandeln.
Hybridbutiker vinner mark på flygplatser över hela världen. En förbättrad kundupplevelse är största drivkraften.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.
När Amazon backar med Just Walk Out-tekniken gör Aldi tvärtom. Detta är de tyngsta anledningarna.
Undersökningar visar att plantbaserat vinner mark hos konsumenten. Nu öppnar kedjan ett fullt ut veganskt butikskoncept.
Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.
Handeln med pre-owned utklassar den traditionella handelns ökningstal just nu. Det handlar om mer än bara låga priser, enligt ny rapport.