Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.
Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Robotarna har redan utfört 6 000 leveranser från caféer och restauranger. Nu hakar detaljhandelskedjorna på.
Effektiv last mile. Det semi-automatiska fordonet har tillstånd att leverera i stadsmiljöer.
I dag sjösätter Coop en omfattande satsning på hållbarhetsdeklaration för produkterna man säljer.
Nike delar in inlämnade produkter i tre kategorier. Lösningen rullas ut i butik just nu.
I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.
Som marknadsplats med ultrasnabba leveranser utmanar man traditionell handel.
Läget är spektakulärt, erbjudandet är handplockat. Time Out Market samlar det bästa från staden under ett och samma tak.