Fler kontaktlösa upplevelser i samhället

Fler kontaktlösa upplevelser i samhället

Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.

Testbutiken ger Ikea nya hållbara insikter

Testbutiken ger Ikea nya hållbara insikter

”Vi har lärt oss massor, men är inte färdiga ännu”.

Italienskt på menyn hos ny virtuell kedja

Italienskt på menyn hos ny virtuell kedja

Snart fritt fram att beställa hem färdig pizza från den virtuella restaurangkedjan.

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon inför sin kassalösa teknik i fullstora matbutiker. Konceptet expanderar snabbt, även i Europa.

Tydligt BOPIS-budskap från kunderna

Tydligt BOPIS-budskap från kunderna

Kunderna har sagt sitt gällande Buy Online Pickup In Store. Detta är lösningen man efterfrågar.

”Viktig pusselbit för uthållig lönsamhet”

”Viktig pusselbit för uthållig lönsamhet”

Med 149 robotar som hjälper personalen siktar Matsmart på uthållig lönsamhet.

Lululemon satsar på recommerce

Lululemon satsar på recommerce

Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.

Hyperlokal leverans med robotar

Hyperlokal leverans med robotar

Robotarna har redan utfört 6 000 leveranser från caféer och restauranger. Nu hakar detaljhandelskedjorna på.