Walmart utökar sin satsning på TikTok

Walmart utökar sin satsning på TikTok

Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.

Direkt till konsument – framtiden för Adidas

Direkt till konsument – framtiden för Adidas

Adidas VD Kasper Rorsted har satt kursen på digitalisering och försäljning direkt till konsument. Så här ser planen ut för de kommande åren.

Diesel Hub mixar shopping och umgänge

Diesel Hub mixar shopping och umgänge

Detta den första av ett antal planerade etableringar globalt. Nu har man släppt en första förhandstitt på konceptet.

Butikskedja lanserar ansiktsbetalning

Butikskedja lanserar ansiktsbetalning

Bland fördelarna finns ett användarvänligt gränssnitt, snabb utcheckningstid och hög säkerhet.

Hemmagym nytt inslag i fysiska butiker

Hemmagym nytt inslag i fysiska butiker

Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.

Fysisk handel flyttar ut från köpcentrumet

Fysisk handel flyttar ut från köpcentrumet

Kedjor satsar på fristående butiker. Bland anledningarna: bättre tillgänglighet och högre konvertering.

E-handeln passerar historisk 50/50-gräns

E-handeln passerar historisk 50/50-gräns

För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.

Kraftig ökning av upphämtning i butik

Kraftig ökning av upphämtning i butik

Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.

Safe retail med ny kontaktlös teknik

Safe retail med ny kontaktlös teknik

Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.

Kunden redo för conversational commerce

Kunden redo för conversational commerce

Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.