Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.
Adidas VD Kasper Rorsted har satt kursen på digitalisering och försäljning direkt till konsument. Så här ser planen ut för de kommande åren.
Detta den första av ett antal planerade etableringar globalt. Nu har man släppt en första förhandstitt på konceptet.
Bland fördelarna finns ett användarvänligt gränssnitt, snabb utcheckningstid och hög säkerhet.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Kedjor satsar på fristående butiker. Bland anledningarna: bättre tillgänglighet och högre konvertering.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.
Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.