Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Kedjor satsar på fristående butiker. Bland anledningarna: bättre tillgänglighet och högre konvertering.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.
Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
E-handelsförsäljningen av dagligvaror sköt i höjden under 2020. Upphämtning i butik var den största drivkraften.
Pandemins effekter präglar året som kommer – här är tio konsumenttrender att hålla koll på.
Kedjan Granit vill skapa mervärde för och digital närvaro. Satsningen linjerar väl med vad konsumenterna vill uppleva i framtidens retail.
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.