Pandemin påverkar matvanor och inköp. Här är fem tydliga förändringar i svenskarnas matmönster under krisens första tre månader.
Gina Tricot inleder ett samarbete med Beyond Retro. ”En möjlighet för många att upptäcka hur kul det är att shoppa vintage”, säger grundaren Steven Bethell.
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
COVID-19 påverkar konsumentens värderingar. Bortom de uppenbara trenderna – som ökad e-handel – pågår rörelser som inte får samma uppmärksamhet.
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.
Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.
Virtuella upplevelser under pandemin. Rekordmånga svenska konsumenter ansluter sig till tjänster som träningspass, streaming och olika kurser på nätet.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.