Häng med oss på Instagram!

Häng med oss på Instagram!

Du missar väl inte att följa Handelstrender på Instagram! Här hittar du en mängd idéer och inspiration från hela den internationella retailscenen. Ibland är det faktiskt sant – en instagrambild säger mer än tusen ord. Välkommen ombord.

Så förändrar mobilen köpprocessen

Så förändrar mobilen köpprocessen

Den mobila konsumentens beteende påverkar alla. Här är fem tunga fakta om det nya kundbeteendet som förändrar köprocessen. Texten är ett utdrag ur Handelstrenders trendrapport Den mobila konsumenten som kartlägger de nya processerna.

Nya sätt att betala i mobilen slår igenom

Nya sätt att betala i mobilen slår igenom


5 Tech skills du måste ha i framtidens retail

5 Tech skills du måste ha i framtidens retail

Detaljhandeln digitaliseras snabbt. Framtiden ställer helt nya krav på dig som vill göra karriär inom retail. Här är fem kompetenser som kommer krävas 2020.

15 trender inom Customer Experience

15 trender inom Customer Experience

Kundupplevelser är detaljhandelns nya mantra. Nyckeln till framgång ligger i att lyckas omfamna hela kundresan – och att ladda den med rätt upplevelser. Här är 15 heta snackisar inom CX just nu.

Handelns 10 tyngsta hållbarhetstrender

Handelns 10 tyngsta hållbarhetstrender

Digital teknik som minskar matsvinnet, varumärken som agerar glokalt, LEED-köpcentrum med odlingar på taket. Här är de tio tyngsta hållbarhetstrenderna som tar utvecklingen framåt i den moderna detaljhandeln.

Tunga trender lyfter retail parks

Tunga trender lyfter retail parks

Företeelsen med retail parks fortsätter att vinna mark i Sverige och övriga Europa. Utvecklingen drivs på av låga hyreskostnader, flexibla ytor och bra logistik. Både konsumenterna och detaljhandelskedjorna uppskattar dem allt mer. Det visar en färsk rapport.

Personalisering i fokus för nytt varumärke

Personalisering i fokus för nytt varumärke

Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.

E-bolag investerar i wellbeing och engagemang

E-bolag investerar i wellbeing och engagemang

Ett välmående team höjer effektiviteten och antalet innovationer. Nu satsar e-bolaget stort på en helt ny anläggning för rekreation, samarbeten och helt nya sätt att arbeta.

Matkedja satsar på athleisure

Matkedja satsar på athleisure

Athleisuretrenden växer sig allt starkare. Som ett led i ambitionen att erbjuda aktuellt mode till supermarketpriser lanserar nu dagligvarukedjan en egen sportkollektion.