Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.
Troligen har vi bara sett början. Den muslimska modevågen innehåller stora affärsmässiga möjligheter för internationell detaljhandel.
För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.
Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.
Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.
Det händer mycket i ungdomsrummen och nutidens stora stjärnor finns på YouTube. Utrustningen de använder eller rekommenderar säljer som smör hos nordens näthandelsaktörer. Det berättar Komplett i ett pressmeddelande.
Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market lyfts ofta fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan. Och det man ser där inne: Vin på burk.
Mobilen allt mer i fokus, e-handeln tar mer lärdom av den fysiska handeln och fortsatt personalisering. Tre av e-handelns branschprofiler delar med sig av vad de tror blir de hetaste e-frågorna under 2016.
Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.
Alla vill klä sig som Beckham. Det är temat i H&M:s nya reklamfilm med stjärnan i huvudrollen.