Detaljhandeln goes Netflix

Detaljhandeln goes Netflix

Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.

YouTube-stjärnor driver försäljning

Det händer mycket i ungdomsrummen och nutidens stora stjärnor finns på YouTube. Utrustningen de använder eller rekommenderar säljer som smör hos nordens näthandelsaktörer. Det berättar Komplett i ett pressmeddelande.

I år kommer du dricka vin på burk

I år kommer du dricka vin på burk

Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market lyfts ofta fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan. Och det man ser där inne: Vin på burk.

Här är 2016 års hetaste e-frågor

Här är 2016 års hetaste e-frågor

Mobilen allt mer i fokus, e-handeln tar mer lärdom av den fysiska handeln och fortsatt personalisering. Tre av e-handelns branschprofiler delar med sig av vad de tror blir de hetaste e-frågorna under 2016.

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.

Alla vill se ut som Beckham

Alla vill se ut som Beckham

Alla vill klä sig som Beckham. Det är temat i H&M:s nya reklamfilm med stjärnan i huvudrollen.

Industrikänsla och delibutik hos the Winery

Industrikänsla och delibutik hos the Winery

Nu i januari öppnades Sveriges första vinhotel i Solna. Här finns utöver den egna vinproduktionen även vinbar, delibutik, restaurang och ett vinotek.

Här blev kundservice via Messenger succé

Här blev kundservice via Messenger succé

För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Tjänster och produkter som värnar om konsumentens integritet, virtual reality och det genuina hantverkets återkomst. Här är elva trender som skapar den nya tidens detaljhandel.

6 tunga lärdomar från Retail’s Big Show

6 tunga lärdomar från Retail’s Big Show

Artificiell intelligens, kundförståelse och rekrytering av teknikexperter är heta ämnen just nu. Här är sex tunga lärdomar från årets upplaga av mässan.