Trenderna som formar detaljhandeln

Paco Underhill, författare och expert på detaljhandel, har identifierat fyra kommande trender. En av dem är att köpcentrumens funktioner breddas och de går från ”malls” till ”alls”.

Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch

Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.

Nordens första Social Supermarket

En matbutik som hjälper människor i ekonomisk utsatthet och tar tillvara på matsvinn. I höst blir det verklighet då Stockholms Stadsmission i samarbete med Axfood öppnar Nordens första Social supermarket. Axel Johnson är medfinansiär.

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.

​Sverige bäst i Skandinavien på Omnichannel

Trots att det finns flera länder som kommit längre är Sverige den nation i Skandinavien som snabbast lyckats anpassa sig, för att möta kunden på ett sömlöst vis genom sina säljkanaler.

Billigaste matkassen hos Prisma och Lidl

FINLAND. Konsumentförbundets jämförelse visar att K-gruppen och S-gruppen inte har lyckats rubba Lidls dominans

Boxed gör revolution i mobilen

Boxed gör revolution i mobilen

Varför ska jag sitta i köer för att köpa enorma mängder toapapper? Toppchefen från speltillverkaren Zynga har skapat ett enklare alternativ i mobilen. Nu gör Boxed succé med sin affärsidé.

Google lanserar hands free-betalning

Inget mer rotande i väskan! Nu lanseras hands free-betalning. Frasen "Jag vill betala med Google” är allt som krävs för att betala med Googles nya lösning.

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!


Ikea testar click & collect i nytt koncept