Höst- och vintersäsongen är här och det gäller att vara väl förberedd med rätt erbjudanden. Här är sex absoluta måsten i detaljhandelns AW 23/24.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.
Dagens snabba detaljhandel har en negativ klimatpåverkan. För att ändra på detta krävs nya affärsmodeller, kompetens och teknik.
Allt fler svenskar tar hjälp av generativ AI när de handlar. ”En helt ny digital shoppingupplevelse tar form”.
Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Ulf Lundells klassiska citat ”En inställd spelning är också en spelning” verkar nu anammas även inom food & beverage.
Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.
Lindex skapar ett nytt AI-verktyg som ska revolutionera hur man stöttar medarbetare i butik.
En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.
Den klassiska blå boxen blir en kanal av många i varumärkets strategi. Framtidens retail handlar för Ikea om såväl nya mötesplatser som upplevelser.