Sömlös shoppingupplevelse med digitala väggar

Sömlös shoppingupplevelse med digitala väggar

Interaktiva digitala väggar och RFID-teknik skapar sömlös shoppingupplevelse.

Detaljhandelns 10 största utmaningar

E-handeln ställer nya krav på den fysiska butiken. Här är detaljhandelns 10 största utmaningar.

Ketchupeffekt för ekolivsmedel

Ekolivsmedel går från låg försäljning till att hamna i var mans varukorg.

Välbesökt premiär av Retail Breakfast Club

Framtidens detaljhandel diskuterades i dag under premiären av Retail Breakfast Club i Stockholm.

City Gross skippar fulbananer

City Gross slutar sälja konventionellt odlade bananer i samtliga butiker.

Uniqlo sponsrar symfoniorkester

Den japanska modekedjan klär orkesterns sektioner i olika färger.

Matringen växte till folkrörelse

Den REKO-matring som startade i Jakobstad för ett och ett halvt år sedan har spritt sig till tjugo orter.

Modekedja först ut med reklamfilm på Instagram

Efter sex månader av testande har Instagram nu lanserat möjligheten att visa reklamfilmer.

Fyra av tio kunder firar Halloween


Waitrose kunder scannar hemma

Den brittiska kedjan Waitrose har inlett ett samarbete med amerikanska Hiku för att få fram en scanner som kunderna ska använda i hemmet.