Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Tuffa tider gör att fler kundsegment väljer lågprishandeln. Det konstaterar Eva Lundqvist, VD på ÖoB:s moderbolag Runsvengruppen.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.
”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
I staden och dess omgivning finns cirka 125 vintage- och second hand-butiker. Nu bjuder man in till safari, en bokningsbar stilvandring.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.
Klarna har inlett ett samarbete med hypade AI-verktyget ChatGPT. Enligt VD Sebastian Siemiatkowski har tjänsten nu klarat ”mamma-testet”.
Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.