Twilfit stärker organisationen

Tre rekryteringar: Fredrik Runesson, CFO, Patrice Lusth, Digital Director, Camilla Sjöholm-Vitasovic, försäljningschef.

Underklädeskedjan Twilfit rekryterar tre personer. Företaget laddar för en offensiv tillväxt där målet är att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear i alla kanaler.


Läs även: Personaliserad retailupplevelse med AI


Twilfit stärker sin organisation med tre rekryteringar.

Patrice Lusth tillträder rollen som Digital Director och kommer närmast från Filippa K som Omnichannel Manager. Patrice har erfarenhet av e-handel och digital transformation från stora internationella organisationer såsom COS och H&M. Hon kommer att ansvara för att driva Twilfits offensiva e-handelssatsning.

Camilla Sjöholm-Vitasovic, försäljningschef, kommer närmast från Stadium där hon var Head of Visual and Personal Sales. Camilla har erfarenhet av retail från stora svenska och internationella bolag och har i uppdrag att maximera försäljningen och butiksupplevelsen i Twilfits fysiska butiker.

Fredrik Runesson kom till bolaget i rollen som CFO i mars 2018. Fredrik kommer närmast från Lyko i samma roll. Han har erfarenhet av expansiva och entreprenörsdrivna bolag i flertalet branscher och organisationer med kombinationen försäljning i såväl e-handel som fysisk butik.

– Nu är ledningsgruppen komplett och består av ett starkt team med erfarenhet från både fysisk och digital handel och vi kan nu lägga allt fokus på vår målsättning att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear säger Kajsa Claesson, VD på Twilfit.


Läs även: Digitala speglar i Twilfits flaggskepp



Twilfit lanserade ett nytt butikskoncept under 2016. På bilden syns butiken i Ringen i Stockholm.