En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Utvecklingen inom svensk e-handel tyder allt mer på att konsumenterna har hittat det nya normala i ett fygitalt landskap.
Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.
Topplistan över de största digitala marknadsplatserna verksamma i Europa har nu släppts. Den visar på stora förändringar i toppen under de två senaste åren.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.
Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
I en ny rapport spås second hand växa snabbt de kommande åren.