Svenska e-handlare är optimistiska inför 2025. Det visar en ny undersökning som också listar de största utmaningarna.
Det finns engagemang och vilja från konsumenten att agera hållbart. Men mycket återstår att göra inom förpackningsbranschen, enligt en ny studie.
Andelen konsumenter som e-handlar stiger vilket också driver tillväxten. Så här gick det för näthandeln i oktober.
Konsumenter tolkar företags kommunikation kring hållbarhet som reklam. Detta kan öka förtroendet enligt ny undersökning.
En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.
Omsättningen i begagnatmarknaden ökade under september. Här är de senaste siffrorna.
En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.