Snabbt och gratis räcker inte

Snabbt och gratis räcker inte

En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.

Den svenska konsumentens nya beteende

Den svenska konsumentens nya beteende

De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.

Det nya normala i svensk e-handel

Det nya normala i svensk e-handel

Utvecklingen inom svensk e-handel tyder allt mer på att konsumenterna har hittat det nya normala i ett fygitalt landskap.

Så viktigt är hållbara leveranser

Så viktigt är hållbara leveranser

Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.

Här är Europas största marknadsplatser

Här är Europas största marknadsplatser

Topplistan över de största digitala marknadsplatserna verksamma i Europa har nu släppts. Den visar på stora förändringar i toppen under de två senaste åren.

Generation Z: ”Ge oss smartare handel”

Generation Z: ”Ge oss smartare handel”

Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.

Lättare för kunden att välja hållbart

Lättare för kunden att välja hållbart

Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.

Snabb AI-ökning hos svenska företag

Snabb AI-ökning hos svenska företag

Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.

Så mycket förväntas second hand växa

Så mycket förväntas second hand växa

I en ny rapport spås second hand växa snabbt de kommande åren.