Tuffa tider – även för second hand

Tuffa tider – även för second hand

Under februari backade försäljningen av second hand i Sverige kraftigt. Detta är orsakerna.

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.

Ljud  effektivt verktyg i omnikampanjer

Ljud effektivt verktyg i omnikampanjer

En ny undersökning visar att ljud är en särskilt effektiv komponent i omnikanalskampanjer.

Fem trendande digitala kundbeteenden

Fem trendande digitala kundbeteenden

Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.

Stor framtida potential för självbetjäning

Stor framtida potential för självbetjäning

Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.

Stark start på 2025 för second hand

Stark start på 2025 för second hand

Second hand-marknaden fick en stark start på året – och e-handeln fortsätter att vinna mark.

Färre returer med bättre produktupplevelse

Färre returer med bättre produktupplevelse


Ny trend identifierad i svensk e-handel

Ny trend identifierad i svensk e-handel

E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.

Positivt  2024 för svensk e-handel

Positivt 2024 för svensk e-handel

Summerat blev 2024 ett något starkare år för svenska e-handlare jämfört med 2023.

Konsumenten allt mer aktiv och krävande

Konsumenten allt mer aktiv och krävande

Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.