Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.
De årliga trendrapporten kartlägger trender utifrån konsumtionen. Här är tre konsumenttrender.
Konsumentens fokusering på kostnader har en tydlig påverkan på beteendet online. Det visar en ny undersökning.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Nu börjar den globala e-handeln, enligt en ny rapport, återigen växa. Så här stor förväntas tillväxten bli de kommande åren.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
I en ny undersökning benämner man företeelsen med returavgifter som ett tveeggat svärd, med både för- och nackdelar. Detta är anledningarna.
En studie visar att svenska stadskärnor har återhämtat sig och passerat 2019 års omsättningsnivåer.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade under september. Fysiska butiker stod för hela tillväxten.