Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
För första gången sedan början av 90-talet var detaljhandelns volymutveckling negativ.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Näthandeln visar på en fortsatt svag utveckling. Andelen som e-handlade ökade dock något i både juni och juli i år.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade med 6,1 procent under juli 2023. Den prisjusterade försäljningsutvecklingen var dock negativ.
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.
De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.
Köper konsumenterna det man tänkt från början? I projektet Från ord till bord kartlägger två forskare hushållens konsumtionsmönster.
Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.