Bästa kundtjänsten finns inom retail

Bästa kundtjänsten finns inom retail

En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst. 

Den sömlösa fysiska butiken står stark

Den sömlösa fysiska butiken står stark

Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.

Därför överväger många att säga upp sig 

Därför överväger många att säga upp sig 

Mer än varannan som jobbar med service inom detaljhandeln har funderat på att säga upp sig. Detta är tyngsta orsaken.

AI guidar kunden i framtidens shopping

AI guidar kunden i framtidens shopping

Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.

Mobil i butik skapar insikter – hos båda parter

Mobil i butik skapar insikter – hos båda parter

Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.

Så byggs framtidens kundrelation

Så byggs framtidens kundrelation

Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.

Detta lägger man pengar på i tuffa tider

Detta lägger man pengar på i tuffa tider

Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.

Enkla åtgärder får fler att välja hälsosamt

Enkla åtgärder får fler att välja hälsosamt

Med enkla medel kan man få fler att välja hälsosam mat. Det visar en ny studie som testat konkreta åtgärder i butik.

E-handeln minskar – men växer kraftigt på sikt

E-handeln minskar – men växer kraftigt på sikt

E-handeln minskade i mars – men över tid förväntas den fortsätta växa kraftigt.

Dagligvaruhandeln kraftigt nedåt i mars

Dagligvaruhandeln kraftigt nedåt i mars

Konsumenternas köpbeteenden har ändrats. Försäljningsutvecklingen i svensk dagligvaruhandel är kraftigt negativ.