En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Mer än varannan som jobbar med service inom detaljhandeln har funderat på att säga upp sig. Detta är tyngsta orsaken.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.
Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.
Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.
Med enkla medel kan man få fler att välja hälsosam mat. Det visar en ny studie som testat konkreta åtgärder i butik.
E-handeln minskade i mars – men över tid förväntas den fortsätta växa kraftigt.
Konsumenternas köpbeteenden har ändrats. Försäljningsutvecklingen i svensk dagligvaruhandel är kraftigt negativ.