Fyra svenska detaljister bland världens största

Fyra svenska detaljister bland världens största

Dessa fyra svenska bolag finns med på listan över världens 250 största detaljhandelsföretag.

Skapa lojalitet och förtroende med returen

Skapa lojalitet och förtroende med returen

Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.

Gränser för betalningar suddas ut

Gränser för betalningar suddas ut

”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.

Supply chain satsar på innovation

Supply chain satsar på innovation

Supply chain ökar sina innovationsinvesteringar. Det finns fler anledningar till detta enligt en ny undersökning.

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Vägen till bättre kundupplevelse

Vägen till bättre kundupplevelse

Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

”E-handeln pressas av köpsvaga konsumenter som dragit åt svångremmen”, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel.

Tuff månad för dagligvaruhandeln

Tuff månad för dagligvaruhandeln

”Man köper färre och billigare produkter”, säger Karin Brynell, VD på Svensk Dagligvaruhandel.