Dessa fyra svenska bolag finns med på listan över världens 250 största detaljhandelsföretag.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Supply chain ökar sina innovationsinvesteringar. Det finns fler anledningar till detta enligt en ny undersökning.
Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.
Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.
”E-handeln pressas av köpsvaga konsumenter som dragit åt svångremmen”, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel.
”Man köper färre och billigare produkter”, säger Karin Brynell, VD på Svensk Dagligvaruhandel.