Så påverkar inflationen konsumenten

Så påverkar inflationen konsumenten

Ändrade konsumentbeteenden är en konsekvens av inflation och höjda kostnader. Här är kategorierna som drabbas mest.

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.

Ett socialt och streamat beteende växer fram

Ett socialt och streamat beteende växer fram

En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.

Kronans lanserar kundservice på arabiska

Kronans lanserar kundservice på arabiska

Sex av tio upplever att språkbarriären är ett hinder. ”Att en så stor del av befolkningen försummas är inte hållbart”.

Konsumenten vill se hållbar handlingskraft

Konsumenten vill se hållbar handlingskraft

Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.

Så skapar du digitalt förtroende

Så skapar du digitalt förtroende

En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.

Hållbar livsstil den nya statusmarkören

Hållbar livsstil den nya statusmarkören

Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.

Konsumentens nya fygitala förväntningar

Konsumentens nya fygitala förväntningar

En ny undersökning visar på nya digitala förväntningar gällande kundupplevelsen. Konsumenten vill nu att handeln river barriärerna mellan kanalerna.