Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Sex av tio upplever att språkbarriären är ett hinder. ”Att en så stor del av befolkningen försummas är inte hållbart”.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.
Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.
Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.
En ny undersökning visar på nya digitala förväntningar gällande kundupplevelsen. Konsumenten vill nu att handeln river barriärerna mellan kanalerna.
E-handelns omsättning minskar avsevärt jämfört med samma månad föregående år. Jämfört med föregående månad steg omsättningen dock.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.