En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
E-handeln går fortsatt uppåt, upphämtning i butik ökar mest.
I september syntes ett trendbrott, omsättningen i den inhemska e-handeln minskade då.
En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.
Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.