Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Användare av tjänsterna gillar att bli överraskade av lådornas innehåll. De flesta användarna finns i en specifik åldersgrupp.
Ett turbulent år ledde till kraftigt förändrad e-handelsmarknad och nya konsumentbeteenden. Det visar en ny rapport.
E-handeln rusade i höjden 2020. Överlägset mest ökade dagligvaror, en bransch med fortsatt stor digital potential.
Majoriteten förväntar sig kunna hämta onlinebeställningar samma dag i butik.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.
Andelen kontaktlösa betalningar – och betalningar via mobila plånböcker – fortsätter att öka.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Under 2020 både minskade och ökade e-handlandet.