Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.
Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.
En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.