Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.
Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.
Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.
Enligt PostNords E-barometern ökade E-handeln med 11 procent under tredje kvartalet 2019.
Ju lägre inkomst, desto mer pengar lägger svensken på onyttig mat. Det visar en AI-analys.
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Nästan en fjärdedel av varulagret beräknas vara onödigt för svenska detaljhandelsföretag. Det visar en ny undersökning.
Konsumenterna vill inte uppleva friktion i butiken. Saker och ting får inte krångla och man tänker verkligen inte vänta på något i onödan.
Konsumenterna väljer att lägga mer pengar på hotell och upplevelser – och mindre på bland annat kläder.