Allt fler svenska konsumenter är villiga att dela personliga data. Men samtidigt växer deras oro för hanteringen av uppgifterna.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Onlinesommaren kartlagd. Efter en stark junimånad blev juli betydligt lugnare för svensk e-handel.
Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Detaljhandeln är en av de tre branscher som utsattes för flest cyberattacker under det gångna året. Det visar en ny rapport.
Svensk Handels E-handelsindikator för maj månad skattar e-handelns omsättning till 14,9 miljarder kronor.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Trots att april var årets hittills svagaste månad för second hand-försäljning fortsätter mode att öka.