Högre konvertering och snittköp med smitvägar

Högre konvertering och snittköp med smitvägar

Smitvägarnas inverkan på kundbeteendet har kartlagts i en undersökning. Den visar på en positiv inverkan på såväl konvertering som snittköp.

Lindex slår rekord i engagemang

Lindex slår rekord i engagemang

Lindex lyckas väl med att engagera sina medarbetare, avsevärt bättre än andra företag i motsvarande storlek. Det visar en ny undersökning. Man lyfter fram information och ledarskapet som viktiga faktorer.

Därför e-handlar konsumenten utomlands

Därför e-handlar konsumenten utomlands

Svenskarna handlar mer och mer online, och en hel del väljer e-butiker i länder. En undersökning kartlägger tre tunga faktorer som driver handeln över gränserna – och en som hindrar den.

”See now, buy now, wear now”

”See now, buy now, wear now”

Snabbhet och agilitet blir allt mer avgörande inom detaljhandeln, både i produktutveckling och leveranser. En ny undersökning bekräftar att see now, buy now-trenden bara växer sig starkare.

Svenskarna laddar för vegopåsk

Svenskarna laddar för vegopåsk

Nu syns vego- och hälsotrenderna även på påskbordet. Recept på köttbullar är fortfarande det mest efterfrågade inför påsken, men veckorna före påsk steg sökningarna på ica.se efter vegorecept med hela 140 procent.

Sju av tio väljer en ekologisk påsk

Sju av tio väljer en ekologisk påsk


Framtidens nordiska handel kartlagd

Framtidens nordiska handel kartlagd

Automatisk leverans inom två timmar, influencers, och blockade företag. Nya tekniska möjligheter och ett förändrat konsumentbeteende omformar nu den nordiska detaljhandeln. Det visar en ny studie.

”Vi vet mer än butikspersonalen”

”Vi vet mer än butikspersonalen”

Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.