Personalisering, pris och fulfillment avgör

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Det är personalisering, pris och leveransalternativ som är de viktigaste påverkande faktorerna på vägen fram till ett köp. Det visar en årlig undersökning bland 3 000 konsumenter.

Bättre centrumtillväxt med nöjda hyresgäster

Bättre centrumtillväxt med nöjda hyresgäster

De köpcentrum som arbetar aktivt med sina hyresgäster når en betydligt starkare omsättningstillväxt än marknaden. Det visar en färsk analys där aktiva centrum haft en dubbelt så stark tillväxt som branschsnittet.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.

Digiltalt är det ny normala i handeln

Digiltalt är det ny normala i handeln

Den digitala handeln är det nya normala enligt en ny rapport. Men de stora kedjorna har inte skapats för den digitala tidsåldern, tre fjärdedelar av handlarna vill nu öka förändringstakten.

Så når du generation Z via nya kanaler

Så når du generation Z via nya kanaler

Generation Z spenderar mycket tid på sociala medier, och det är också där man vill shoppa. En ny undersökning kartlägger en ålderskategori som skiljer sig markant från övriga. Även från millennials.

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.

Laddningsstationer i butik driver försäljning

Laddningsstationer i butik driver försäljning

När mobilen dör rundas shoppingrundan av. En ny undersökning visar att laddningsstationer i butik har en mycket positiv inverkan på försäljningen.

Mindre som drönare, mer som en concierge

Mindre som drönare, mer som en concierge

Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.