Kunderna vill se ny teknik i butiken

Kunderna vill se ny teknik i butiken

Konsumenterna vill gärna se ny teknik i butikerna. En ny undersökning visar att de är väldigt positiva till bland annat digitala provrum, VR och pekskärmar.

Så vill millennials ha sina butiker

Så vill millennials ha sina butiker

Millennials gillar ordning och reda i butikerna. Det ska vara lätt att navigera och dessutom vill man gärna ha lite roligt när man shoppar. Här är sju viktiga ingredienser för att de ska trivas riktigt bra.

Var tredje konsument vill checka in i butik

Var tredje konsument vill checka in i butik

Konsumenter är positiva till tekniska lösningar som en del av shoppingen, en av tre kan tänka sig att checka in i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo.

Omnichannel ger ökat sälj och högre lojalitet

Omnichannel ger ökat sälj och högre lojalitet

Omnichannel leder till att kunderna spenderar mer, och dessutom blir man mer lojala. Det visar en undersökning bland 46 000 konsumenter. Samma studie visar också att tre av fyra använder flera kanaler när de shoppar.

Här är mellandagsreans vinnare

Här är mellandagsreans vinnare


Nu vill konsumenterna ha digitala kvitton

Nu vill konsumenterna ha digitala kvitton

Mobila betalningsalternativ i butik och digitala kvitton är på uppgång. Fler än hälften av svenskarna vill ha ett digitalt kvitto, och 41 procent vill kunna betala med mobilen i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik

Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik


Minskade snittköp i ökande julhandel

Minskade snittköp i ökande julhandel

Årets julhandel ökade rejält jämfört med föregående år, det gäller både e-handel och fysiska butiker. Men Black Fridays kampanjer verkar ha satt sina spår – snittköpen minskade i båda kanalerna.

E-handlarna tror på en god jul

E-handlarna tror på en god jul


Ögonkontakt får kunden att trivas

Ögonkontakt får kunden att trivas

Musik och ögonkontakt får kunder att trivas och därmed handla mer. Men överdrivet personliga säljare har motsatt effekt. Det visar en ny avhandling.