Här är konsumentens nya förväntningar

Här är konsumentens nya förväntningar

På bara ett års tid har konsumenternas förväntningar på detaljhandeln ökat dramatiskt. Begrepp som snabba leveranser och produkttillgänlighet har fått helt nya innebörd. Det visar en ny undersökning.

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”


HUI spår rekord i julhandeln 2016

HUI spår rekord i julhandeln 2016

HUI Researchs prognos är att vi kommer att få se ett rekord i julhandeln, tillväxten i december månad förväntas bli 3,5 procent.

Så söker e-konsumenten efter julklappar

Så söker e-konsumenten efter julklappar

Hur konsumenterna söker efter julklappar har förändrats markant på bara ett års tid. Allt fler använder mobilen, och man letar inte bara efter det bästa alternativet. Det ska helst vara unikt och personaliserat också. Det visar en ny kartläggning.

Varannat e-handelsköp via mobilen

Varannat e-handelsköp via mobilen

Hälften av alla e-handelsköp som görs sker via mobilen. Det placerar Sverige på fjärde plats över den globala topplistan. Det visar en ny undersökning som också tyder på att appen står stark.

Sverige i topp för kontantlösa betalningar

Sverige i topp för kontantlösa betalningar

Antalet icke-kontanta betalningar i Sverige ökade med 8,1 procent och uppgick till totalt 3 414 miljoner transaktioner. Detta enligt en rapport som kartlägger de internationella trenderna inom betalningar.

Modebutiker missar omnikanaltåget

Modebutiker missar omnikanaltåget

Den svenska modebranschen släpar efter när det kommer till omnikanalsupplevelser, det visar en ny undersökning. En motvilja att använda kunddata som beslutsunderlag sägs vara en av anledningarna.

”Lidl är för disruptiva för att inte tas på allvar”

”Lidl är för disruptiva för att inte tas på allvar”

Man gör regelbundet om sina butiker, lägger till nya tjänster och utvecklar ständigt sitt sortiment. "Det är rimligt att anta att de kommer stjäla kunder och marknadsandelar", konstateras i en ny rapport om Lidl.

Här vill kunden ha personaliserade budskap

Här vill kunden ha personaliserade budskap

Konsumenterna har höga förväntningar på detaljisternas förmåga att dela med sig av relevant information. Men verkligheten visar på ett stort gap mellan förväntning och genomförande. Trots att personalisering visar sig leda till ökad försäljning.

Här kollar konsumenten sina mejl

Här kollar konsumenten sina mejl

Svenska konsumenter kollar oftast sin mejl framför tv:n. Men även i sängen och medan vi är på semester har vi svårt att slita oss från våra inkorgar.