Konsumenterna favoriserar snabbhet mest, och förpackningar är det näst viktigaste. Och helst ska de vara innovativa. Det visar en undersökning som kartlägger leveransens betydelse.
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.
Sökord och e-postmarknadsföring toppar fortfarande listan över de mest effektiva sätten att skaffa nya kunder. Det visar en ny undersökning där det också framgår att sociala medier och marknadsföring via mobilen är på mycket stark frammarsch.
Visuellt material som bilder och filmer är avgörande för köpbeslutet. Allra viktigast är det för millennials, drygt åtta av tio söker regelbundet efter sådant innehåll innan ett köp. Det visar en ny studie.
En ny undersökning visar vilken påverkan dofter har på konsumentens. Studien visar på ett tydligt samspel mellan våra sinnen, när konsumenten exponerades för dofter ökade köpintentionen med 40 procent.
Olyckskorparna kraxar för full hals: Butiken är död! Och det är sant, men samtidigt växer den nya tidens butik fram, som en metamorfos mellan den digitala och fysiska handeln. Så här ser den ut.
De är uppväxta med sociala medier, vana vid oändliga valmöjligheter och vill ha allt här och nu. En ny rapport kartlägger en generation som kommer att få såväl varumärken som detaljister att ändra på sitt sätt att arbeta.
Uppåt med 300 procent! Det har skett en dramatisk ökning sett till hur digitala influenser påverkar försäljningen i fysiska butiker. Detta enligt en ny undersökning som också visar på stora möjligheter att påverka köpprocessen.