Det är en e-paradox som kräver genomtänkta lösningar. Majoriteten av onlinekonsumenterna anser att omdömen hjälper dem i köpbesluten. Men bara en marginell del av dem litar på att de faktiskt stämmer. Det visar en ny undersökning.
Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.
Konsumenterna sätter stort värde på produkter som erbjuder etiska mervärden, men är inte villiga att betala extra för det. Lösningen finns i design, innovation och kvalitet. Detta enligt en ny rapport.
Modeshoppingen sker i allt högre grad via mobila enheter, på ett år har andelen ökat med åtta procentenheter. Smartphonistas, den nya generationen modekonsumenter, är mycket teknikvana och ställer höga krav på mobilsajter.
E-handeln i Sverige fortsätter att utvecklas, växa och slå rekord. Det visar den årliga rapporten Svensk E-handel, som ger en detaljerad bild av den totala onlinehandeln i landet.
Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.
Svenskarna köper allra minst souvenirer med sig hem från resan. Mest köpsugna är ryssar, portugiser och kineser. Det visar en undersökning.
Modet har blivit snabbt, men konsumenterna är ännu snabbare. Det menar Google som nu sammanställt en bild över vad konsumenterna söker efter.