Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials håller på att bli den största maktfaktorn inom detaljhandeln. En undersökning visar att de efterfrågar mycket mer än bara produkter i butiken. Upplevelser är en viktig faktor. Läs mer i detta utdrag från vår trendrapport om just millennials.

Fresh food lyfter trafikbutikernas försäljning

Fresh food lyfter trafikbutikernas försäljning

Trafikbutikernas satsningar på hälsosammare måltidslösningar har gett resultat och har påverkat försäljningen positivt.

5 saker som skrämmer bort kunden

5 saker som skrämmer bort kunden

Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.

Lyckad digitalisering av detaljhandeln

Lyckad digitalisering av detaljhandeln


Ökat kommersiellt intresse för Mors dag

Ökat kommersiellt intresse för Mors dag


Konsumenterna vill ha effektiv shopping

Konsumenterna vill ha effektiv shopping


Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.

Män vill ha bekvämlighet, kvinnor personalisering

Män vill ha bekvämlighet, kvinnor personalisering

Så här ligger det till med millennials. Män vill ha bekvämlighet, kvinnor vill ha personalisering. Det visar en färsk undersökning.

H&M bland världens hetaste arbetsgivare

H&M bland världens hetaste arbetsgivare

Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.

Här är svenskarnas favoriter i e-handeln

Här är svenskarnas favoriter i e-handeln

Blocket, Ikea och Viaplay finns bland de allra mest populära inhemska nätbutikerna. Och Amazon och Ebay står högt i kurs hos svenska e-kunder. Det visar en färsk undersökning.