The Future of Retail – 10 heta trender

The Future of Retail – 10 heta trender

Framtidens detaljhandel är personanpassad, bygger på samarbeten och är ännu mer socialt influerad. Det visar en ny rapport från Planet Retail. Läs om de tio trenderna här.

Varannan mobil betalning görs med en iPhone

Drygt en tredjedel, 36 procent, av svenskarnas onlineköp sker genom en mobil enhet – och varannan mobil betalning görs via en iPhone. Men iPad backar kraftigt. Det visar ny statistik i Mobile Payments Index.

Långa kassaköer största och första klagomålet


Extremökning för modehandeln

Stilindex visar att försäljningen av kläder i fackhandeln, mätt på jämförbara enheter och i löpande priser, ökade med 13,1 procent jämfört med samma månad förra året.

Affärsresenärer viktig målgrupp för e-handel


Fler besök i Europas köpcentrum

Fler besök i Europas köpcentrum

Fler konsumenter besökte europeiska köpcentrum under 2014 jämfört med året innan. Det visar en färsk kartläggning som ICSC har släppt i dagarna.

Försäljningen i detaljhandeln ökade i juni


Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch

Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.

​Sverige bäst i Skandinavien på Omnichannel

Trots att det finns flera länder som kommit längre är Sverige den nation i Skandinavien som snabbast lyckats anpassa sig, för att möta kunden på ett sömlöst vis genom sina säljkanaler.