E-klapparna ökar med 20 procent

Trenden med den kraftigt växande e-handeln syns tydligt bland svenskarna nu i jul.

Svenskar mest utmattade av julhandeln

Svenskarna beskriver julhandeln som mer stressig och tröttande än vad andra européer gör.

Svensken drömmer om hårda paket från Volvo

Enligt en färsk undersökning drömmer svenska folket om hårda paket från Volvo. Och mat från ICA.

Skifte i e-handeln – nu är mobilen störst

Mobiltrafiken till detaljhandeln ökar dramatiskt, på ett år har den stigit med 112 procent enligt en ny studie.

De är bäst på Facebook inom dagligvaror

Dagligvaruindustrins varumärken har rankats på Facebook, och Arla hamnade i topp.

Den fysiska butiken står stark bland unga


Logistiken avgörande i julhandeln

Julhandeln blir allt mer digital vilket ställer helt nya krav på detaljhandelsföretagen.

Konsumenter lever farligt på byggvaruhusen

Butikerna saknar skyltning, produkterna märkning och personalen ger felaktiga råd.

Julklappsköpen börjar på nätet

Svenska konsumenter handlar julklappar för 4,3 miljarder kronor via e-handel.

E-butikens priser styrs av kundernas beteende

Kundens beteende och plattform påverkar vilket pris varan har i e-butiken. Det visar en färsk undersökning.