Unibail-Rodamco-Westfield har rekryterat två personer till sin avdelning för Commercial Partnerships. Det markerar en fortsatt satsning på kommersiella samarbeten och pop up-butiker.
Företaget förstärker sitt team för Commercial Partnership med Ulrica Frisk-Forsman som Senior Manager-Commercial Partnership Nordic och Glenn Jaako som Sales Manager Commercial Partnership Nordic.
Bakgrund från TV4
Ulrica har tidigare arbetat i ledande befattningar inom evenemang och kommersiella samarbeten på Bonnier, TV4, TUI, American Express och Spendrups.
Hon kommer närmast från Birka Cruises som säljansvarig för B2B events and partnerships.
Ulrica blir ansvarig för Commercial Partnerships-avdelningen och ingår i Unibail-Rodamco-Westfields operativa nordiska ledningsgrupp.
Har haft medier i fokus
Glenn Jaako har över 20 års erfarenhet inom medier med huvudfokus på försäljning och affärsutveckling.
Med tidigare tjänster på Metro, Jernhusen och Orbitz Worldwide kommer Glenn att jobba med samtliga nordiska köpcentrum i Unibail-Rodamco-Westfields portfölj.
Tillför energi och nätverk
– Med detta tillför vi förutom energi, både djup erfarenhet och ett stort nätverk till vårt nuvarande team, säger Martin Lindgren, Director of Operations Nordic.
– Att vår affär inom brand event, media och retail-pop ups växer visar tydligt att det ökande antalet besökare till våra köpcentrum skapar bra möjligheter att kommunicera och exponera varumärken, säger han.
Växande verksamhet
Brand events och kommersiella samarbeten har vuxit kraftigt i Unibail-Rodamco-Westfields verksamhet och kommer enligt företaget fortsätta att utvecklas avsevärt under kommande år.