Unibail-Rodamco-Westfield rekryterar fem nya medarbetare till marknadsavdelningen. Satsningen är en del i Unibail-Rodamco-Westfield:s ambition att förnya det nordiska marknads- och kommunikationsarbetet.
Man vill dessutom stärka bolagets utrullning av Westfield-varumärket.
Catarina Johansson Tosic kliver in som som ny Head of Marketing och Amanda Larsson intar rollen som Communications Manager.
Står inför stora utmaningar
Catarina Johansson Tosic, som ska leda transformationen, har en bakgrund som marknadschef för bolag som Henkel och PostNord Strålfors. Amanda Larsson kommer närmast från H&M där hon arbetat som Press Officer & Corporate Project Manager.
– Branschen står inför många utmaningar och samtidigt stora möjligheter där vi med vår unika position och starka destinationer har en möjlighet att skapa framtidens handelsplatser, säger Catarina Johansson Tosic.
För att stärka marknadsteamet ytterligare, har Malin Haeger-Carlén rekryterats från Bonnier till rollen som Digital Manager. Westfield Mall of Scandinavias marknadsteam förstärks med Christel Lindgren i rollen som Marketing Manager samt genom Lisa Rydell som Digital Analyst.
Bred diversifierad expertis
– I och med nyförvärven tillför vi både bred erfarenhet och diversifierad expertis som kommer att vara ovärderlig för vårt intensifierade och nytänkande marknads-och kommunikationsarbete, säger Martin Lindgren, Director of Operations Nordic.