Granit värvar ny CFO, inköps- & sortimentschef & Head of Digital Sales till sitt huvudkontor i Stockholm. Varumärket satsar nu bland annat på att utveckla sin digitala affär och sitt sortiment.
– Efter ett omfattande omställnings- och förändringsarbete så står nu Granit redo att möta framtiden. Bolaget ser som många andra att det krävs en mer omfattande digital affär i kombination med ett smart och effektivt butiksnät, säger Caroline Hjelte VD Granit.
Förändringar inom organisationen
Förändringarna handlar främst om den digitala och den fysiska affären samt för sortiment och organisation.
Nu stärks teamet med tre nya medarbetare i ledningsgruppen; Thomas Dunaker som CFO, Monika Lindström som inköps- & sortimentschef och Dennis Koraen som Head of Digital Sales.
Thomas Dunaker har arbetat som Granits CFO i några månader och kommer senast ifrån Gant där han var Global CFO. Innan det har han varit CFO på JC och Synsam.
Monika Lindström har en gedigen erfarenhet av heminredning genom att hon bland annat grundade Watt&Veke samt har en bakgrund ifrån Ikea.
Dennis Koraen har över 15 års erfarenhet av digital handel och marknadsföring. Dennis kommer senast från Superfront, Tobii Dynavox och Helly Hansen.