Apple har hämtat inspiration från den officiella stadsblomman i detta nyöppnade flaggskepp.
Nu har Apple Vision Pro lanserats. Detaljhandeln har redan tagit steget in i plattformen – här är tre exempel.
I dag öppnar Apple en ny flaggskeppsbutik. Förutom produkter erbjuder man även fördjupande seminarier och utbildningar. Se bilderna!
Apples butik omges helt av vatten och bjuder på 360 grader panoramautsikt över den spektakulära stadssilhuetten.
När Apple tillfälligt har stängt butiker på grund av coronaviruset rycker medarbetare i stället in för teknisk support hemifrån.
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Apple har meddelat att en veteran inom företaget tar över ansvaret för butiksverksamheten. Angela Ahrendts lämnar rollen efter fem år av förändringar.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.