”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Under hösten 2021 öppnar livsstilsvarumärket Diesel en flaggskeppsbutik i Bibliotekstan i Stockholm.
Under senare delen av 2020 öppnar det svenska skjortvarumärket La Chemise ett nytt flaggskepp.
”Syftet är i första hand att öka medvetenheten om ansvarsfull och hållbar shopping”.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Acne Studios öppnar under våren 2020 en pop up-butik. Anledningen är att varumärkets flaggskepp ska uppdateras.
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
Ett svenskt varumärke öppnar under våren en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan. Här vill man erbjuda kunden variation anpassat till humör och tillfälle.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
Varumärket Cartier öppnar under hösten sin första butik i Norden i Bibliotekstan. Butiken kommer vara belägen på Smålandsgatan i Stockholm.