En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
Caroline Le Roch har utsetts till företagets nya VD för Europa. Hon kommer närmast från Godiva.
Läs mer om tankarna bakom konceptet – och se bilderna från butiken.
The Body Shop väljer att i samband med Black Friday belysa frågan om mäns våld mot kvinnor och killars våld mot tjejer.
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
The Body Shop rekryterar en ny VD från sportbranschen, Kay Berg kommer närmast från Adidas. Upplevelser, butiker och produktutveckling blir hans fokusområden till en början.
Under sommaren har The Body Shop tillsammans JCDecaux och Airlabs försett London med ren luft mitt i stadskärnan. Vid tre busshållplatser som är mycket utsatta för föroreningar kunde man andas in ren luft.
The Body Shop har anställt en ny kommunikationsansvarig. Matilda Wiechel, med bakgrund inom PR, digitalt och kommunikation från både kund- och byråsidan, kommer närmast från jobbet som modechef på Polhem PR.
Under de senaste månaderna har flera butiker och ett café flyttat in i Globen Shopping och fler butiker har planer på att expandera.
Torp Köpcentrum I Uddevalla förstärker sitt butiksutbud när tre helt nya koncept öppnar i juni; Rituals, The Body Shop och Deichmann.