Carrefour har inlett ett samarbete med svenska Deligate. Tillsammans ska man bekämpa matsvinnet i butikerna.
Dagens snabba detaljhandel har en negativ klimatpåverkan. För att ändra på detta krävs nya affärsmodeller, kompetens och teknik.
En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Carrefour har lanserat ett nytt koncept för att möta kundernas förväntningar på shoppingupplevelsen.
Carrefour har öppnat sin digitala marknadsplats för små oberoende verksamheter inom retail.
Ett växande intresse för hälsa gör man för första gången inkluderar en separat Bio-butik inne i stormarknaden.
Kedjan lanserar nu en ny form av Retail Business School. Man vill skapa en utvecklande kultur och förbereda medarbetarna för den nya digitala tiden.
Dagligvarukedjan kommer under 2019 ta fram och testa ett butikskoncept som saknar kassor.
Tesco och Carrefour har inlett ett strategiskt samarbete. Detta är anledningen.