Coops lanserar nu ett digitalt presentkort, enligt kedjan är detta det första i sitt slag i svensk dagligvaruhandel.
Bland hennes prioriteringar finns konceptet Xtra och fortsatta satsningar på hållbarhet och IT-struktur.
Innovation och växtkraft inom lågpris. Prisvärdhet är en av de tyngsta trenderna framöver. Coop gör ett strategiskt drag och öppnar ett nytt lågpriskoncept.
Coop Sverige tar nu nästa steg i sin digitala resa och samlar skapar en gemensam organisation. På så sätt hoppas man bli mer digitalt snabbfotade.
Dagligvarukedjan lanserar kylda paketskåp i bostadsnära områden. Man vill komma närmare kunden och öka flexibiliteten.
Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Coop tar ytterligare ett steg för att öka insynen i sin verksamhet. Man gör det med hjälp av blockchain-teknik.
Coop Mitt rekryterar ny VD och koncernchef då Meta Persdotter lämnar posten för en ny roll inom Coop.
Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.
I dag sjösätter Coop en omfattande satsning på hållbarhetsdeklaration för produkterna man säljer.