Lululemon expanderar och Coop har öppnat två butiker med fokus på den nya konsumenten. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Målet är att stärka attraktions- och konkurrenskraften i regionen. Gallerian blir ett nav för satsningen.
Ett spännande kvarter i vasst cityläge, ett gamingcenter i stenstan och varuhuskedjor som växer. Här är veckans nyheter om etableringar.
En pop up med julkänsla och växande varuhuskedjor. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Under januari tillträder Henrik Rapp som ny affärschef för Diös i Dalarna.
En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
The Local Store öppnar ny butik. Företaget har en uttalad ambition att växa längs kusten.
”Vi har länge funderat på att byta lokal för att komma närmare stadens mittpunkt”.
Satsningen på mindre enheter fortsätter inom Ikea. Ambitionen är att minska avstånden till närmaste Ikea-butik, något som verkar gå hem hos kunderna.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.