Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.
Med hjälp av augmented reality kan kunderna prova kläderna helt digitalt i modekedjans pilotprojekt. Den nya tekniken ska säkra att produkterna verkligen passar.
I veckan stod det klart att kedjan stänger ett stort antal butiker. Men signaler från ledningen tyder nu på att man kan tänka sig en ny e-väg ur problemen.
Shopping på hotellrummet är i ropet nu igen. För en tid sedan berättade vi om Banks Hotel i Belgien som erbjuder sina gäster att shoppa modeartiklar ur en minibutik på rummet.
Den amerikanska klädkedjan Gap redovisar på torsdagskvällen ett resultat på 0,64 dollar per aktie för det andra kvartalet.
Den amerikanska klädjätten och H&M-konkurrenten GAP kommer i ett försök att få ordning på lönsamheten att stänga ett antal GAP-butiker och samtidigt dra ned på bemanningen på huvudkontoret.
Parterna har tecknat ett samarbetsavtal.