Den 24 november presenterar HUI Research Årets julklapp 2015. Redan nu öppnar det åländska spelbolaget Paf för spel på tänkbara vinnare.
Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.
HUI Research skriver upp prognosen och räknar med att detaljhandeln växer med 4,5 procent under 2015.
Liksom juni blev juli en mycket stark försäljningsmånad för detaljhandeln. Omsättningen i detaljhandeln ökade med 7,7 procent.
Servicehandelsindex från Svensk Servicehandel & Fast Food visar att försäljningen ökade med 0,1 procent under det andra kvartalet 2015.
Detaljhandeln har överraskat positivt under årets fyra första månader.
Norrmän ökade sina inköp med 600 miljoner kronor.
HUI: Det finns stor anledning att jämföra priser mellan olika apotek.
Försäljningen ökade med 1,6 procent under första kvartalet.